Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2013

Ερωτήματα με αφορμή τα πορίσματα της 25ης Πανορθόδοξης Συνδιάσκεψης με θέμα «Το πρόβλημα της ασθενείας, αιρετικές και αποκρυφιστικές προσεγγίσεις».


Ερωτήματα με αφορμή τα πορίσματα της 25ης Πανορθόδοξης Συνδιάσκεψης με θέμα «Το πρόβλημα της ασθενείας, αιρετικές και αποκρυφιστικές προσεγγίσεις».

Νοεμβρίου 17, 2013


energyhealling-1
Ασφαλώς χαιρόμαστε με την ευαισθησία της Συνοδικής Επιτροπής επί των Αιρέσεων στα θέματα ΚΑΙ των Εναλλακτικών «θεραπειών», μια ευαισθησία που γίνεται  φανερή με την ενασχόληση 3 Πανορθοδόξων Συνδιασκέψεων σχετικές με το αντικείμενό τους.
Θυμίζουμε στους αναγνώστες μας τις Πανορθόδοξες αυτές:
…Οι «ανορθόδοξες» (κατά τον Ιατρικό Σύλλογο Αθηνών) θεραπευτικές μέθοδοι γνωστότερες ευρύτερα ως εναλλακτικές θεραπείες, επαναφέρουν τον γιατρό – μάγο στην σύγχρονη κοινωνία .
 Τα τελευταία χρόνια οι αποκρυφιστικές και παραθρησκευτικές ομάδες χρησιμοποιούν τις «ανορθόδοξες θεραπευτικές μεθόδους» και άλλες αποκρυφιστικές τεχνικές για να εξαπλώσουν τις δοξασίες τους μέσω αρθρογράφων-δημοσιογράφων σε εφημερίδες και περιοδικά, ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς, προμηθευτές δι’ αλληλογραφίας, καταστήματα υγιεινής διατροφής, δια θεραπευτικών «θρησκευτικών» πρακτικών, βοτανολογίας, ομοιοπαθητικής, ψυχοθεραπευτικής κ.α.
 Οι πλείστες από τις μεθόδους και τεχνικές αυτές θεμελιώνονται σε ασυμβίβαστη με την Ορθόδοξη πίστη και ζωή κοσμοθεωριακή τοποθέτηση και εμπλέκουν μέσα στις διαδικασίες τους τον ανατολικό μυστικισμό, την μαγεία – σατανισμό και τις αντιχριστιανικές αντιλήψεις της «Νέας Εποχής».
«Σε όλες τις όποιας μορφής εκφάνσεις της μαγείας έχομε έντονη παρουσία και ενέργεια δαιμονικών πνευμάτων, που ενεργούν και στις λεγόμενες «εναλλακτικές θεραπείες», όπως το «Ρείκι», η αγγελοθεραπεία, ή σαμανιστική θεραπεία κ.α. ανάλογα, έστω κι αν αυτές, για παραπλάνηση, συνήθως αυτοπροβάλλονται ως ουδέτερες ή άχρωμες θρησκευτικά».
… Σε ορισμένες «θεραπείες» δεν απουσιάζει και η πρακτική σύζευξης χριστιανικής ορολογίας με αποκρυφιστικές ερμηνείες, στο πλαίσιο της θεωρητικής τεκμηρίωσης του τρόπου με τον οποίο, υποτίθεται, ότι ενεργεί η μέθοδος. Οι περισσότερες ομάδες χρησιμοποιούν επιστημονικοφανή ορολογία, με στόχο να εντυπωσιάσουν και να παραπλανήσουν το ανυποψίαστο Κοινό.
Άλλες πάλι, όπως η Ομοιοπαθητική, ισχυριζόμενες ότι με τα «φάρμακά» τους θεραπεύουν ακόμη και τα πάθη της ψυχής, όπως τον εγωϊσμό, τη ζήλεια, την οργή, τον θυμό κ.α. , σφετερίζονται το έργο της Ορθοδόξου Εκκλησίας ως «ιατρείου πνευματικού».
7. Οι λεγόμενες εναλλακτικές θεραπείες δεν έχουν απλώς αποκρυφιστικές προεκτάσεις, αλλά τα ίδια τα θεμέλιά τους ευρίσκονται στον εξωχριστιανικό και μάλιστα στον αποκρυφιστικό χώρο. Οι περισσότερες αποτελούν, όχι μόνο μία πρόταση θεραπείας του σώματος, αλλά επαγγέλλονται την μετάβαση, μέσω του αποκαλούμενου «κβαντικού άλματος», κ.α. στη «Νέα Εποχή» και τη δημιουργία ενός νέου τύπου ανθρώπου.
Η Συνδιάσκεψη διεπίστωσε ότι οι «θεραπείες» αυτές (Αγγελοθεραπεία, Αγιουρβέδα, Ανθοϊάματα Μπάχ, Aura Soma, Αρωματοθεραπεία, Βελονισμός, Βιοενεργειακές Θεραπείες, Εσωτέρα Θεραπευτική, Κρανιοϊερή Θεραπεία, Κρυσταλλοθεραπεία, Ομοιοπαθητική, Ρέϊκι, Ρεφλεξολογία, Σιάτσου, ψευδοεπιστημονικές ψυχοθεραπείες κ.α.) θεμελιώνονται σε κοσμοθεωριακό υπόβαθρο, το οποίο είναι αντίθετο και ασυμβίβαστο με την Ορθόδοξη πίστη.
 +++
Τα Πορίσματα τόσο των 3 αυτών Πανορθοδόξων Συνδιασκέψεων όσο και της ευρύτερης Ορθόδοξης Απολογητικής βιβλιογραφίας για τις ανορθόδοξες αυτές μεθόδους, είναι ξεκάθαρα και σαφώς καταδικάζουν τόσο τις «θεραπείες» όσο και το υπόβαθρό τους. Μας δημιουργούνται όμως κάποια ερωτήματα που εκφράζουμε με σεβασμό τόσο προς την Συνοδική Επιτροπή επί των Αιρέσεων όσο και προς τους εντεταλμένους και τα μέλη των Πανορθοδόξων αυτών Συνδιασκέψεων.
  • Εφ’ όσον οι εναλλακτικές «θεραπείες» χαρακτηρίζονται ως ασυμβίβαστες και αποκρυφιστικές–ενίοτε και ως Μαγικές- ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ με τα Μέλη της Εκκλησίας που ασκούν ή ασκούνται σε αυτές;
  • Υπάρχουν Ιερείς –γνωστοί και μη εξαιρετέοι- που δημοσίως εφαρμόζουν τις αποκρυφιστικές αυτές τεχνικές. Τι γίνεται με αυτούς;
  • Γνωρίζουν πολύ καλά όλοι οι συμμετέχοντες στις Πανορθόδοξες Συνδιασκέψεις ότι υπάρχουν Μοναστήρια ΕΝΤΟΣ και εκτός του Αγίου Όρους που προωθούν τις αποκρυφιστικές εναλλακτικές ψευτοθεραπείες. Τι θα γίνει με αυτά;
  • Υπάρχει μεγάλο Αγιορείτικο κελλί το οποίο με τις ευλογίες του γέροντα προωθεί το Βιοσυντονισμό και μάλιστα στέλνει προς θεραπεία «ασθενείς» σε «θεραπευτικό» κέντρο των Αθηνών. Τι θα γίνει με αυτό;
  • Αληθεύει ότι ακούστηκε άποψη συμμετέχοντος στην 25η Πανορθόδοξη Συνδιάσκεψη ο οποίος διατύπωσε την επιφύλαξή του στο θέμα της καταδίκης της Ομοιοπαθητικής για να μην….στεναχωρηθούν κάποιοι ευλαβείς ομοιοπαθητικοί παππούληδες της Βορείου Ελλάδος; Αν αληθεύει γιατί δεν απαντήθηκε καταλλήλως;
  • Γιατί δεν έγινε καμμία αναφορά στη νηστειοθεραπεία η οποία συνδιάζεται με την ομοιοπαθητική και εφαρμόζεται από πολλούς ρασοφόρους;
Τα ερωτήματα αυτά δημιουργούνται στα μέλη της Εκκλησίας μας όταν από τη μια βλέπουν τις καταδικαστικές αποφάσεις και από την άλλη Κληρικούς και Μοναχούς να μετέχουν σε αποκρυφιστικές πρακτικές.
Για εμάς το θέμα είναι ξεκάθαρο όσο και τα Πορίσματα. Όποιος εμμένει να μετέχει τέτοιων μεθόδων βγάζει αυτομάτως τον εαυτό του ΕΚΤΟΣ Εκκλησίας.
Άλλωστε ταπεινά φρονούμε ότι τα Πορίσματα αυτό το σκοπό πρέπει να έχουν δλδ. να εφαρμόζονται. Διότι αν δεν έχουν καμμία ισχύ τότε προς τι ο θεσμός ; 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου